فیسبوک، اپل را به دلیل سیاستهای حریم خصوصی به دادگاه میکشاند
دسترسی به دادههای خاصی که میتواند برای ردیابی در سایر برنامهها استفاده شود، باید از کاربر اجازهی دسترسی بگیرد و کاربران میتوانند درخواست شرکتها را قبول کنند یا آن را نپذیرند. همچنین غول فناوری کوپرتینو برچسبهای IDFA را در اپ استور ارائه داده است. این برچسبها این امکان را فراهم میکنند که کاربر قبل از بارگیری برنامه، نوع و هدف دادههای جمعآوریشده را مشاهده کند.
فیسبوک ادعا میکند که این درخواستها ناعادلانه است؛ زیرا به نظر نمیرسد که اپل آنها را رعایت کند و این یک مزیت رقابتی برای آن محسوب میشود. بااینحال، شواهد نشان میدهند که برنامههای اپل کاربران را ردیابی نمیکنند یا دادهها را برای اهداف تبلیغاتی به اشتراک نمیگذارند؛ بنابراین ادعای فیسبوک کمی تأملبرانگیز است. از طرف دیگر، اپل بهطور رسمی اعلام کرده است که تمامی برنامههایش از قابلیتهای مذکور مستثنی نیستند و همگی به شفافیت حریم خصوصی مجهز میشوند.