این نوع تشنج معمولاً بین ۱ تا ۲ دقیقه طول میکشد. معمولا هر تشنج برای 30 ثانیه تا 3 الی 4 دقیقه طول میکشد در این مدت زمان از خوراندن هر چیزی به کودک جدا خود داری کنید و آرامش خود را حفظ کنید تا تشنج پایان یابد. در صورتی که تشنج مکرر را تجربه میکند یا علائم تشنج عصبی را دارد. که به چنین مواردی، صرع های انعکاسی یا رفلکسی گفته می شود. مغزبه عنوان مرکز فرماندهی در بدن انسان علاوه بر تحریک غدد مختلف، بسیاری از اعمال را کنترل می کند. تشنج های تونیک - کلونیک یا تشنج های پارشیال 75 درصد موارد و تشنج های ابسنس 15 درصد موارد را شامل می شوند. این نوع تشنج در کودکی اتفاق می افتد که حال عمومی خوبی دارد و تنها در عرض 24 ساعت درجه حرارات بدن او به بالاتر از 38 درجه می رسد. در حقیقت تشنج یک نوع اختلال حمله ای و غیرعادی است که در کودکان اتفاق می افتد. بیشتر صرع شناسان برای دسته بندی انواع تشنج، به دو نوع پارشیال و جنرالیزه، از راهکارهای دسته بندی بین المللی تشنج های اپی لپتیک استفاده می کنند. 5. تشنج های میوکلونیک : مختصر اما متقارن، پرش های بدن که با کاهش تون بدن و افتادن به جلو همراه است.

استفاده سریع از انرژی می تواند ضربان قلب شما را افزایش دهد، بدون تلاش باعث کاهش وزن شود و حتی باعث ایجاد احساس برافروختگی و تحریک پذیری ( زود از کوره در رفتن) در شما شود. 3. تشنج های پارشیال کمپلکس : کاهش هوشیاری، کودکان ممکن است حالت چشمک زدن یا خیره شدن به اشیا را پیدا کنند. 2. تشنج های پارشیال : معمولا کوتاه است، حرکات تونیک - کلونیک صورت، گردن و اندام ها : سر می چرخد و چشم ها به یک سمت بر می گردند. خوشبختانه، آزمایشاتی وجود دارد که می تواند به تعیین اینکه آیا علائم شما ناشی از مشکل تیروئید است یا خیر، کمک می کند. مطلب مرتبط: آیا بستنی برای سگ مضر است؟ آیا همه تشنج ها دلایل یکسانی دارند؟ در رابطه با تشنج به دنبال تب کودکان، چند مسئله مهم است که نیاز به توجه دارد، از نظر بالینی، کودکان در هنگام تشنج، تنها علائمی که دارند تب می باشد. بیماران مبتلا به سلیاک که عدم تحمل به گلوتن گندم را دارند و یا عفونت انگل مغز دارند نیز می توانند به صرع مبتلا شوند.

یک درصد کودکان حداقل یکبار تشنج تب دار را تا 14 سالگی تجربه می کنند. اگر در معاینه از کودک، سیر تکامل کودک به درستی طی نشده باشد و تجربه تشنج های مکرر را داشته باشد، جز اختلالات ناشی از تب پیچیده طبقه بندی می شود. 3. در صورتی که کودک استفراغ می کند، به یک طرف برگردانده شود تا از آسپیراسیون جلوگیری شود. کودکان ممکن است پس از یک تشنج تب دار بد حال باشند و برخی ممکن است به خواب عمیقی که یک ساعت یا بیشتر طول میکشد فرو روند. طول درمان در این نوع از بیماران به وضعیت مغز بیمار و نتایج نوار مغز بستگی دارد. محققان دریافتند که طول عمر مردان مبتلا به دیابت نوع یک بهطور متوسط ۶۶ سال است در حالیکه مردان سالم عمر متوسط ۷۷ سال داشتهاند. تخمین زده میشود که ۵٪ از تمام انواع دیابت ناشی از این جهشها است، با این حال تشخیص دقیق اهمیت زیادی در درمان، پروگنوزی و ریسک در افراد خانواده دارد. با این حال نباید این وضعیت را صرع دانست، زیرا تقریبا همیشه با بزرگ شدن کودک این مشکل از بین می رود. غالب اوقات حال عمومی کودک آنچنان بد نیست و در هنگام مراجعه به متخصص اطفال تشنج تمام شده است و تنها لازم است تا اقدامات لازم جهت تشنج دوباره صورت گیرد .

در صورت فراموش کردن مصرف یک نوبت دارو بلافاصله پس از یادآوری آن را مصرف کنید مگر آنکه زمان یاد آوری به نوبت مصرف بعدیی دارو نزدیک باشد. در صورتی که تشنج های همراه با تب مکررا اتفاق بیفتد، لازم است که هر چه سریعتر اقدامات درمانی صورت گیرد. تشنج های لوکال به دلیل پاتولوژی های مغزی مثل سکسه مغزی، ضایعات توموری، اشکالات رشدی یا سندرم های ژنتیکی رخ می دهند. لذا کودکان زیر 18 ماه می بایست به سرعت از نظر مننژیت بررسی شوند . با توجه به این مورد که یکی از شایع ترین عوامل بروز تشنج، تب در کودکان می باشد، نیاز است تا والدین، سنجش تب را یاد بگیرند. در مورد تشنج در نوزادان، از آنجا که کودک سنی پایین دارد به طور حتم والدین نگران تر می شوند و لازم است کودک تحت مراقبت های لازم قرار گیرد و با کمک داروهای ضد تشنج دمای بدن کودک کنترل شود. 3. تشنج در کودکان ممکن است شروع کننده تشنج های مکرر باشند، ولی صرع محسوب نمی شوند. مهمترین مسئله ای که در تشنج کودکان بایستی به آن توجه داشت، تشنج در اثر ورم پرده های مغذی است.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد متخصص مغز و اعصاب تهران لطفا از صفحه ما بخواهید.