این آکواریوم بینظیر با امکانات تفریحی متعدد در منطقه جگلی ناژوان قرار دارد. بوفه، رستوران، نمازخانه، سرویس بهداشتی، تلهسیژ، رستوران و کافه از دیگر امکانات این پارک میباشد. اگر با خودروی شخصیتان سفر میکنید، میتوانید در پارکینگهای اطراف این خیابان پارک کرده و با خیال راحت در چهار باغ قدم بزنید. اگر قصد دارید که برای دیدن میدان نقش جهان راهی اصفهان شوید میتوانید همین حالا برای دیدن قیمت اجاره آپارتمان برای یک روز و رزرو آن به سایت پینورست سر بزنید. در زمان های دور حدود نیم قرن پیش این آداب و رسوم که مردگان را در جایی مانند دخمه بریزند ممنوع بود و حالا زرتشتیان اجساد خود را در کنار این دخمه که قبلاً خوراک لاشخورها بود دفن میکنند. بهرحال جایی نیست که بخوام توصیه کنم. قالی ایرانی است تا جایی که آرتور پوپ در این باره مینویسد: باغ مهمترین موضوع مورد علاقه ایرانی هاست و تقریباً در همه قالیهای ایرانی به شکلی شکوه مندانه و زنده به چشم میخورد. البته خوشبختانه هنوز هم درختان کهن و سرسبز در دو طرف این خیابان به چشم میخورد. با گذشت زمان و با وجود تخریب بسیار در زلزله ۱۱۵۸ هجری، اما هنوز این مسجد از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است.

حتی در سال هایی که اسلام ظهور کرده آثار دیگری نیز به آتشگاه اضافه شده که هنوز آثاری از بقایی آن وجود دارد. از آن دسته آثاری است که در زمان دین زرتشت و قبل از ورود اسلام به کشور ساخته شد. در گذشته فرد با ورود به باغ و طی مرحله به مرحله مسیر با محیط باغ آشنا میشد و در طی فرایند زمانی - مکانی به شناخت و درک باغ نائل میشد. بدین گونه که گردشگران داخلی برای ورود به باغ باید هزینه ای بالغ بر 500 تومان پرداخت نمایند. لازم است بدانید که این عمل زیر نظر مسئولین انجام میشود و هزینه آن را باید در زمان تهیه بلیط ورودی پرداخت کنید. بعد از تهیه بلیط ورودی این مجموعه شما را به سمت یک راهروی شیبدار راهنمایی میکنند تا به ورودی اصلی آن برسید. فرش ایرانی، باغی گسترده بر سطح زمین را نمایش میدهد و دید متعالی یعنی امکان دید ناظر از بالا را برای فرد فراهم میکند. میشل فوکر مینویسد:فرش ایرانی، باغی متحرک در فضا - مکان است. در ذهن ایرانی، باغ تمثیل قطعه ایست از بهشت و از جهان بیرون خود دور است و آسایش جسم و آرامش روح را به همراه دارد. تصور کنید محفظههای شیشهای آکواریوم با هزاران ماهی و گیاهان دریایی، به علاوه نور منعکس شده آفتاب در آب دور شما را احاطه کند؛ حس نمیکنید داخل اقیانوس قدم میزنید؟ دراین تونل ازپنج اقیانوس دنیا گونه های مختلف آبزیان..ماهیان آب های شوروشیرین..ستاره دریای وغیره به نمایش گذاشته شده است.آبزیان آکواریوم اصفهان حدود5000موجودزنده میباشد که بالغ بر300تا350گونه از ماهی های پنج قاره جهان رادرخودجای داده است.حدود100قطعه ازاین آبزین جز خطرناکترین نادرترین و عجیب ترین گونه از ماهی های دنیا است.همچنین 6نوع کوسه دراین آکواریوم وجود دارد. اصفهان زیبا به جز سی وسه پل چند پل دیگر هم دارد که سی و سه پل تنها یکی از آنها است که از روی رودخانه زایندهرود عبور میکند.

بخش قابل توجهی از بافت تاریخی یزد در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده که یکی از دلایل ثبت این بافت در فهرست آثار جهانی، وجود سکونت و حیات اجتماعی در آن است و در غیر اینصورت، این بافت ارزشمند از فهرست آثار جهانی خارج خواهد شد. این خانه قدیمی ۲ طبقه، از دو بخش اندرونی و بیرونی ساخته شده که هر کدام، حیاط خاص خود را دارند و در عین حال با هم در ارتباط هستند. باغ هم کوچکترین قطعه از جهان است و در عین حال تمامی جهان. بخاطر افزوده ها و اتصالات معماری در هر سمت نماد گوناگونی دارد به صورتی که از مقابل ساختمان از محوطه نقش جهان ۲ مرتبه از عقب بنا ۵ مرتبه، از طرفین بنا ۳ مرتبه و با محاسبه مرتبه همکف به صورت اولین مرتبه، در تمامی ۶ مرتبه میباشد. داخل این آکواریوم بیش از 300 گونه از آبزیان جهان زندگی میکنند، آبزیان فوقالعاده زیبای آبهای شور و شیرین پنج قاره جهان. توریستان و گردشگران خوش ذوق ایرانی و خارجی، با ثبت یک عکس یادگاری با تونلهای رویایی آکواریوم اصفهان، برای خود یک خاطره شیرین را رقم میزنند. سقف و کنارههای این آکواریوم از شیشه ساخته شده و جوی رویایی و آرامش بخش به فضا داده است.

در این بخش شما می توانید 13 آکواریوم دیواری و فلت را به طول تقریبی 4 متر ببینید. گل های داوودی با گونه های مختلف که به 26 نوع می رسد، 900 متر از فضای قسمت شرقی باغ را اشغال کرده اند که دیدن آن ها بسیار توصیه می شود. در ایران این نوع روش تدفین تا دوران پهلوی در دهه ی سی و چهل شمسی در بین شهروندان زرتشتی یزد و کرمان رواج داشت، اما به مرور این کار منسوخ شد و دخمه ها به آرامگاه تبدیل شدند. در وسط این دو دخمه چالهای سنگی وجود دارد. در این کاخ قسمت های دیدنی و جالب توجه زیادی از جمله، ستونهای عظیم، تالارهای هجده ستون، تالار آیینه، شیرهای سنگی چهار گوشه حوض مرکزی تالار، تزیینات عالی طلا کاری سرسرای پادشاهی، اتاقهای طرفین تالار آینه و تابلوهای بزرگ نقاشی تالار پادشاهی (شامل تصویر شاهان صفوی)، تصویری از شاه عباس اول با تاج مخصوص و مینیاتورهای دیگری در اتاق گنجینه که در مرمت سال های 1334 و 1335 خورشیدی از زیر گچ خارج شده است، سردر مسجد قطبیه، سردرهای زاویه کوشک و آثاری از مسجد درب جوباره دیده می شود. سقف این ایوان دارای تزیینات بسیاری است و دیوارهای داخلی قصر هم با نقاشی و طلاکاری و اشكال پرندگان مختلف و گلهای رنگارنگ و شیشهکاریها و آینهکاریها تزیینشدهاند. تزیینات آینه کاری، مقرنس کاری، گچ بری و لوح هایی با خط نسخ مشکی بر زمینه گل و بوته را باید به مجموعه آثار هنری این کاخ افزود. مثلاً آدرس دقیق، شماره تلفن، آدرس وبسایت و اینستاگرام، ساعت کاری، مسیریابی با اتوبوس یا مترو و نظر دیگر کاربران در مورد این کافی شاپ، اطلاعاتی هستند که میتوانید در نشان ببینید. برای سفر به یزد هیچ گونه محدودیتی ندارید و میتوانید از وسایل حملونقل مختلفی استفاده کنید؛ از حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی.

نظمی که نشان از عالم هستی دارد برای بیان قدرت شاه به کار میرود، آنچه از بررسی باغسازی در بینالنهرین حاصل گشته نشان میدهد که از باغهای ساخته شده در زمان نزدیک به هخامنشیان، برای نشان دادن قدرت سیاسی کشور استفاده میشد، یعنی فضا را به گونهای طراحی میکردند که با آنها کشورهای تابعه و خراج گزاران مراجعهکننده، بفهمانند که توسط حاکمی قدرتمند اداره میشوند. در زمانی که شاه عباس دستور عقبنشینی در جنگ با عثمانیها را داد، از ارمنستان گذشت و بخشهای زیادی از مسیر پشت سرش را خراب میکرد تا عثمانیها نتوانند بیشتر از حد خاصی پیشروی کنند. 7. وجود باغ باعث پیوند زمانی میان بهار و زمستان در اقلیم و محیط پیرامون خانه است و باعث تفکر و تعقل در مورد فردوس جاودانی است. با این وجود چگونگی همنشینی برخی بناهای ماندگار باقی مانده از گذشته با کاربری های متفاوت در حوزه های خاصی از محور, که طبق برنامه مشخصی ضمن حفظ استقلال سبکی و نوآوری نسبت به بناهای مجاور در هم زیستی مسالمت آمیز با محیط کالبدی پیرامون خود قرار گرفته اند, قابل تامل است. ۳- چون شورای عالی فرهنگ برکلیه امورفنی وزارت فرهنگ نظارت عالیه داردوقانون شورای مذکوردرسال ۱۳۰۰ شمسی تدوین وتصویب شده بود بامقتضیات واحتیاجات امروز کشور قابل تطبیق نبودازاین رو طرحی که چندسال قبل تهیه وبه مجلس شورای ملی داده شده بودمجددا موردمطالعه ورسیدگی واقع وبا اصلاحاتی که درآن بعمل آمدحاضرشدهاست. این انتظام در قالیهای ایرانی نیز قابل جستجو میباشد و عناصر این انتظام (آب، گیاه و معماری) در نگارگری ایرانی موجودند و تصویری ایدهآل از باغ ایرانی را ارائه میدهند.

قدیمیترین سند تصویری که نظم باغ ایرانی را به تصویر میکشد به دوره ساسانیان بازمیگردد. مفهوم معمارانه باغ، بازتاب حس مکان است و باغ تصویر کلی کیهان را به نمایش ی گذارد. ترکیب کلی متشکل است از سه کوشک، با ایوانهایی کشیده، در پیرامون یک محوطهٔ مستطیلی شکل. در باغهای سلطنتی پاسارگاد (سده ۶ پیش از میلاد) وجود هندسه سازمند و منظم در باغ شاهی (اختصاصی) و در مقیاس کلان در باغهای پیرامون کاخها، تبدیل به الگویی شدهاست که بعدها در دوره ساسانی و پس از اسلام شاهد تکامل آن هستیم. در ایران باغ فضایی محصور و ایمن از پیرامون خود است. کوروش بزرگ شخصاً دستور داده بود که باغ پاسارگاد چگونه ایجاد شود و درختها نیز به چه شکل کاشته شوند و در واقع هندسیسازی باغ و شکل و شمایل آن از دیدگاه کوروش به باغ ایرانی گرفته شدهاست. بر سقف ایوان و دیوار تالارهای کوچک و بزرگ این کاخ نقاشی های زیبایی به چشم می خورد که با رنگ های متنوع و جذاب چشم را می نوازند. این خانه با منبتکاری، آینهکاری، گچبری و گرهچینی پنجرهها تزیین شده و زیبایی چشمنوازی دارد. افزون بر این تصاویر بدیع و زیبا، نقاشی های مینیاتوری زیبایی نیز بر دیوار و سقف مشهود است. 6. درختان و گیاهان با رنگهایی شاد، پرندگان بر شاخسار درختان، جویبارها و ماهیان همگی نشان سرزندگی در فرش و معماری است. در ایستگاه دوم این تلهسیژ به جنب باغ پرندگان میرسید.

در فضای داخلی قفسها سعی شده تا حد امکان شرایط محیطزیست طبیعی این پرندگان مهیا شود. فقط استودیو عکاسی این آکواریوم در ایران، این امکان را به شما میدهد تا بتوانید با بک گراند تونلهای آکواریوم عکس بندازید. باغهای ایرانی را یا در زمینهای مسطح ایجاد میکردند و باغهای دشتی بودند یا در زمین شیبدار، که امکان میداد باغ را با آبشارها و درختهای بیشتر، زیباتر ساخت. گلهایی کاشته میشد که خاصیتی داشته باشند، هم از عطر آنها استفاده میشد و هم از گلبرگهایشان حلوا و مربا درست میکردند و برخی از آنها خاصیت دارویی داشتند. در گذشته از حمام خان به منظور استحمام، گفتگو، رفع خستگی و غیره استفاده می کردند اما اکنون با تبدیل شدن به رستوران و چایخانه، گردشگران را به سوی خود جذب می کند. این شهر به عنوان پایتخت صفویه انتخاب گردید و به صورت باغ شهر سازمان یافته بود که اکنون از باغهای درباری بجز چند ساختمان چیزی باقی نماندهاست. باغ سازی در دوران صفویه از قزوین شروع شد. بعدها عارف معروف، ضیاءالدین حسین رضی در محل این زندان مدرسهای ساخت که به مدرسه ضیائیه شناخته شد. برای کاشت درخت، نخستین گام، دقت در تعیین فاصله محل کاشت از هر طرف بود و بدین ترتیب مربعهایی شکل میگرفت که از هر طرف میتوان ردیف درختان را دید. البته لازم به ذکر است که ساعات بازدید از این مجموعه در هر فصل از سال، ایام تعطیل، ماه مبارک رمضان و ایام نوروز متفاوت است.

این پارک در تمام مناطقی که ذکر کردیم درب ورودی دارد. کلیسای زیبای وانک بخشهای مختلفی مانند کتابخانه، ساختمان اداری، فضای سبز و یک موزه دارد و برجی بلند نیز در ورودی کلیسا خودنمایی میکند؛ همچنین ساعتی بزرگ در طبقه دوم این برج دیده میشود که توسط ماردیروس هوردانانیان در سال 1931 میلادی به کلیسا هدیه شده بود. بازدید از دیگر بخشهای این حمام تاریخی نیز چیزی نزدیک به یک ساعت زمان به خود اختصاص میدهد. هرچند به اندازه پلها و مساجد شهر شناختهشده نیستند، اما دیدنشان هم خالی از لطف نیست و ما را به زمانهای مختلفی میبرند. اگر در شهر زیبای اصفهان به دنبال مکانی برای گذراندن یک روز شاد و مفرح هستید، یکی از پیشنهادهای اصلی ما آکواریوم اصفهان است. با خرید از سایت ما تجربه عالی یک خرید اینترنتی را خواهید داشت. میدان نقش جهان، جاذبهای پر از جزئیات است. در نوشتههای گزنفون آمدهاست که شاه هخامنشی هر جا ساکن میشده و به هر جا که میرفته، همواره در نظر داشتهاست که در همه جا باغهایی باشد پر از آفریدههای زیبا، که از زمین میروید. این مسجد در گذشته به نام های مختلفی مانند مسجد جامع عباسی، مسجد سلطانی و مسجد شاه مشهور بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مسجد به مسجد امام شهرت یافت. پس از آن که تنها دو سال مدرسه دایر بود ناصرالدین شاه تصمیم گرفت کاخ هشت بهشت اصفهان را به بانو عظمی افتخار الدوله واگذار نماید. در زمان شاه عباس، پایتخت از قزوین به اصفهان تغییر مکان داد.

Free photo spectacular view of a cloudy sky over mountains and forests این مفهوم از راه هندسه رنگ و ماده به حیطه حواس در میآید؛ بنابراین باغ در جهان بینی مشرق زمین ایران، هندسی طراحی میشود. 1. اندیسه و جهان بینی حاکم بر طراحی باغ در هر دو یکی است. یکی از بهترین مکان های تفریحی یزد بازدید از آتشکدهها و نیایشگاههای یزد است. خواجه نصیرالدین طوسی بر اساس آموزههای عرفانی، هر یک از چهار وجه شناخت را به واسطه نمادین یکی از نوشیدنیهای موعود به اهل طریق معرفی میکند: اول شناخت پدیدهها از طریق حواس عقلانی که نمود آن، آب است. باغ تمثیلی است از بهشت موعود آئینهای مختلف. این پل ۳۳ دهنه، ۲۹۵ متر طول و ۱۴ متر ارتفاع دارد و به دلیل واقع شدن بر جوار زاینده رود، یکی از مشهورترین مناطق گردشگری اصفهان به شمار می آید. یکی از این مکانهای تاریخی را میتوان میدان امیر چخماق درنظر گرفت. در زمان صفوی این رودخانه بسیار پرآب و سرچشمه اصلی آن از استان چهارمحالوبختیاری بود. درست در وسط این مقرنس کاری ها سنگ مرمر بسیار خوش تراشی نصب شده است. که در وسط راسته بازار نیز بخشی به صورت طاق آهنگ هستند. در نقش برجسته طاق بستان، صحنه شکار خسرو پرویز، طرح باغ-شکار او را در طاق بستان نشان میدهد. در باغ ایرانی توجه خاصی به شکلهای هندسی میشد و شکل مربع که فاصله بین اجزاء باغ را ساده و روشن نشان میداد از اهمیت خاصی برخوردار بود.

این تاریخهای متعدد نشان میدهد که در زمانهای متفاوت بخشهای مختلف بنا ساخته شدهاند. محراب مسجد جامع یزد یکی از زیباترین بخشهای آن با کاشیکاریهای چشمنواز است که مشابه آن را در هیچکجا ندیدهاید. که در گذشته جزو سرزمینهای ایران محسوب میشدند نیز وجود داشته و دارد، یکی از بهترین نمونههای باغ ایرانی در خارج از ایران آرامگاه همایون در دهلی و نسخه کپی شده از آن در تاج محل در اگرای هندوستان است. مجموع آثار موجود به بیش از ۳۰ هزار نسخه میرسد. تا از نظر تقسیم بارها و نیروهای وارد بر گنبد دوپوسته با هم کار کنند و در مجموع گنبد یک پارچه شود . ۶۵۰۰ موجود زنده و بالغ بر ۳۰۰ تا ۳۵۰ گونه از ماهی های پنج قاره جهان در این آکواریوم زندگی می کنند که حدود ۱۰۰ قطعه از آنها به عنوان خطرناکترین، نادرترین و عجیب ترین گونه از ماهیان شناخته می شوند. پدربزرگها و مادربزرگهای مهربون میتوانند برای نوههای خود از این فروشگاه اسباببازیهای فکری خریداری کنند و هدیه بدهند. آبانبار تکیه امیر چخماق که در زیر تکیه قرار دارد، تا ۴۰ سال قبل مورد استفاده بود و در حال حاضر به بخشی از موزه آب یزد تبدیل شده است. در طراحی ایستگاههای قطار شهری اصفهان سعی شده از معماری مطابق با الگوهای بناهای تاریخی شهر اصفهان استفاده شود. آکواریوم اصفهان در پارک جنگلی و زیبای ناژوان قرار دارد؛ این پارک جزو معدود باغهای در امان مانده از گسترش و توسعه شهری است. تفریح و کسب آرامش از هوای تازه و تمیز این باغ از مزایای دلنشین این پارک به شمار میرود. در دوران پس از اسلام نمادین شدن طرح و نقوش و تأکید بر غیر مادی بودن عناصر طبیعی مد نظر بوده و ایرانیان با ارائه هندسهای قوی و غنی این نیاز را بر طرف ساختند. فرش ایرانی بهترین تجسم باغ، پس از تجسم معمارانه آن در فرهنگ ایرانی است.

باغ، تداعیکنندهٔ بهشت در ایران گل و گیاه و سبزه همیشه برای مردم جاذبهٔ خاصی دارد. وضعیت اقلیمی این منطقه، آن چنان جلوهٔ بدی در ذهن ایرانیان ایجاد کرده، که کویر را جای دیوان و ددان دانسته، در مقابل، بهشت را همیشه باغی سرسبز و خرم تصور کردهاند. امروزه این واژه در زبان یونانی به صورت paradeisos به معنی باغ، و در زبان فرانسه به صورت paradis و در زبان انگلیسی به صورت paradise به معنی بهشت به کار برده میشود؛ بنابراین ایرانیان تصور ذهنیشان را از بهشت که به پاداش اعمال نیک به آنها میبخشیدهاند، در باغهایی سرسبز و خرم تجسم بخشیدهاند. وی از کار بازرگانی ثروت هنگفتی به دست آورده و آن را در مسیر درستی خرج میکرد. البته که پل خواجو علاوه بر این گذر شهروندان و گردشگران، محلی برای توقف و لذت بردن از فضای زیبای اطراف و زاینده رود است که قطعا ساعاتی خوش را در کنار خانواده و عزیزان برای شما رقم خواهد زد. به طور کلی آثار مهم تاریخی در شهر اصفهان عبارتند از میدان امام یا نقش جهان ,عالی قاپو,کاخ چهلستون ,منارجنبان ,مدرسه چهارباغ یا سلطانی ,مسجد امام ,مسجد شیخ لطف الله ,کلیسا وگنجینه وانک ,سی وسه پل یا پل الله وردیخان ,پل خواجو وبازار اصفهان. گردشگران و جهانگردانی که در ادوار مختلف به اصفهان آمده اند، لب به تحسین پل خواجو گشوده اند و این مکان را در زمره شاهکارهای جاودانه معماری ایرانی و اسلامی به شمار آورده اند. عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: بافت تاریخی یزد در طول سه سال گذشته به یک کارگاه عظیم مرمتی تبدیل شده و در این مدت هزار بنا در این عرصه مرمت شده است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام اینکه طبقه زیرزمین پاساژ آزادی چهارباغ عباسی اصفهان دچار آتشسوزی شده است، گفت: تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر مصدومیت یا فوت فردی گزارش نشده و در حال حاضر دود شدید طبقههای پاساژ را فرا گرفته است.

این آتشسوزی خسارات زیادی را به مسجد تحمیل کرد و طی آن کتابخانه بزرگ مسجد، مخازن، صومعهها و آموزشگاهها از بین رفتند. این شرکت با سابقه و بزرگ از ابتدای پروژه ساخت آکواریوم اصفهان تا افتتاحیه آن در کنار ایرانیان بود. اگر قصد بازدید از آکواریوم اصفهان را دارید لازم است بدانید که این مکان فقط برای تماشای آبزیان و گونههای جانوری نیست. اما در سالهای اخیر خلاقیت و خوش فکری آنها موجب شده تا فقط به جاذبههای کهن بسنده نکرده و جلوههایی از جاذبههای گردشگری مدرن را نیز به شهر خود بیافزایند. اتشکده اصفهان که با آن آتشگاه گفته میشود جزو کهن ترین بناهای به جا مانده از دوره ساسانیان است. قیصریه به فضایی گفته شده که از لحاظ خصوصیات معماری به یک راستهی فرعی، دالان یا تیمچه و در مواردی به یک سرا شباهت داشته است. در دو خیابان دو طرف میان کرت یا آبنما، برای کمک بیشتر به ایجاد سایه، گذرگاههای باغها را باریکتر انتخاب کرده تا سایه درختان دو طرف همه سطح گذرگاه را بپوشاند و به این ترتیب دالان سرپوشیدهای از درختان میساختند. ۶- در دالان مشرف به حیاط در گوشه جنوب غربی مسجد سنگابی وجوددارد که این جملات بر روی آن حک شدهاند: «وقف حضرت امام حسین کرد این حوض را هرکه طمع کند به لعنت خدا گرفتار شود. گفته میشود نقاشیهای روی ایوان، متعلق به ملکه الیزابت است. گفته میشود ابومسلم بعد از خروج در خراسان و تسلط او بر یزد آن را ساخته و امام رضا (ع) هنگام سفر از مدینه به خراسان در این مسجد عبادت کرده است. این مسجد بزرگ دو تا مناره بلند و زیبا داره که با وجود اینکه زیباییشون زیر داربستهای آهنی مخفی شده بازم از اونجا به گردشگرا چشمک میزنن و مارو به شنیدنِ داستانهایی که در دلشون جا دادن دعوت میکنن که داستانهاش واقعا جالب هستند.