مرغداری یکی از صنایع مهمی است که بخش زیادی از غذای مورد نیاز جامعه را تامین می کند. با پیشرفت تکنولوژی تجهیزات زیادی برای افزایش بهره وری و میزان تولید در این صنعت ساخته شده است که یکی از آنها تجهیزات مه پاش طیور می باشد. این دستگاه در بسیاری از فرآیندها جایگزین سیستم سنتی شده است و به صاحبان مجموعه کمک می کند تا به راحتی شرایط محیطی را کنترل کنند. در این مقاله در مورد این ابزار و مزایای آن توضیح خواهیم داد. اگر قصد خرید این محصول را دارید، برای ارائه اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

نبولایزر طیور

رطوبت ساز یکی از ابزارهایی است که برای بهبود محیط داخلی که در آن جوجه ها نگهداری می شوند استفاده می شود از این دستگاه می توان برای پاشش مواد مختلف مانند آب، مواد ضدعفونی کننده، مواد گیاهی و ... استفاده کرد. هدف اصلی از نصب مه پاش در مرغداری ها کنترل کیفیت هوا، دما و رطوبت، کاهش آلودگی هوا و آب، کنترل بیماری ها و بهبود وضعیت بهداشتی محل است.

به عنوان مثال، در طول فصل گرما، مه پاش می تواند به حفظ دمای صحیح و کاهش استرس گرمایی در جوجه ها کمک کند. همچنین استفاده از این دستگاه در هوای سرد در حفظ کنترل دما و رطوبت مورد نیاز موثر خواهد بود. توصیه می کنیم برای خرید این دستگاه با متخصصانی که تجربه کافی در این زمینه دارند مشورت کنید. زیرا نوع مستر پرنده و مقدار مورد نیاز برای محیط های مختلف متفاوت است.

فواید مه

همانطور که قبلا اشاره کردیم نصب این دستگاه در محیط دارای مزایای زیادی است که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم.

بهبود بهره وری و سودآوری

بهبود بهره وری و سود دهی مرغداری ها بسیار مهم است و پیشگیری از مه یکی از عواملی است که می تواند به این هدف کمک کند. این دستگاه با فراهم آوردن شرایط محیطی مناسب از جمله کنترل دما، رطوبت و تهویه به کاهش استرس جوجه ها و افزایش رشد و بهره وری آنها کمک می کند. نصب تجهیزات مذکور منجر به کاهش تلفات و افزایش تعداد جوجه های زنده و سالم می شود. https://uupload.ir/mag/%d9%85%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%81%d8%a7%da%af%d8%b1-%d9%85%d9%87-%d9%be%d8%a7%d8%b4-%d9%85%d8%b1%d8%ba%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/
همچنین استفاده از کود مرغی می تواند هزینه های مربوط به درمان بیماری هایی مانند استفاده از داروها و آنتی بیوتیک ها را کاهش دهد. علاوه بر این، مصرف انرژی در مرغداری را کاهش داد و سودآوری را افزایش داد. با بهبود محیط می توان زمان تولید را کاهش داد. علاوه بر این منابعی مانند آب، غذا و انرژی به بهترین شکل ممکن مدیریت می شوند.

حفظ تعادل دما و رطوبت

در مرغداری ها حفظ تعادل دما و رطوبت بسیار مهم است و مه می تواند به حل این مشکل کمک کند. این دو عامل از عوامل بسیار مهم در رشد و بهره وری جوجه ها هستند و کنترل دقیق آنها بر شرایط محیطی و سلامت جوجه ها تاثیر مستقیم دارد.

حفظ تعادل دما به این معنی است که دمای خانه مرغ در محدوده مشخص و ثابتی قرار دارد. مقدار مناسب برای رشد و بهره وری جوجه ها عموماً در محدوده دمایی مشخصی است و تغییرات ناگهانی می تواند باعث ایجاد استرس و ناراحتی در پرندگان شود. استفاده از ستنر مرغ می تواند به حفظ دمای مناسب و ثابت در محیط کمک کند که برای سلامتی و بهره وری مفید است. همچنین حفظ رطوبت متعادل بسیار مهم است. رطوبت محیطی مناسب می تواند تنفس جوجه ها را بهبود بخشد و آسیب به پوست و سیستم تنفسی آنها را کاهش دهد.

از بین بردن بوهای محیطی

یکی از مزایای استفاده از مه پاش نیز حذف بو از محیط پرنده است. بوی بد معمولاً به دلیل تجمع مواد آلی ادرار و مرغ، تخم مرغ، باکتری ها و قارچ ها و همچنین انتشار گازهای بدبو مانند آمونیاک ایجاد می شود. استفاده از مه می تواند در مقابله با شرایط ذکر شده موثر باشد. علاوه بر این با این دستگاه می توانید مواد ضد باکتری و ضد عفونی کننده را در فضا پخش کنید و از بروز مشکلات جلوگیری کنید. علاوه بر این، مه‌پاشی به تهویه مناسب محیط کمک می‌کند، که می‌تواند باعث کاهش تجمع گازهای بدبو مانند آمونیاک شود.

نتیجه

مرغداری را می توان یکی از مهم ترین وسایلی دانست که تحولی چشمگیر در صنعت ایجاد کرده است. از آنجایی که بسیاری از کارشناسان استفاده از این دستگاه را به کارخانه داران توصیه می کنند، تصمیم گرفتیم در این مقاله به برخی از مزایای اصلی نصب این دستگاه اشاره کنیم. ما خرید و نصب چراغ مه شکن را برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه های کسب و کار خود توصیه می کنیم.

برای این کار به سایت مجموعه مراجعه کرده و پس از انتخاب کالای مورد نظر، آن را خریداری کنید. در صورت نیاز به مشاوره می توانید با کارشناس مجموعه تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید تا به بهترین شکل ممکن پاسخ داده شود.