افزونه های زیادی در وردپرس وجود دارند که به راحتی و بدون نیاز به کدنویسی‌های سخت، می‌توانند ظاهر دلخواهتان را به صفحات وب‌سایت ببخشد. یکی از حرفه‌ای‌ترین صفحه سازها در وردپرس، صفحه ساز المنتور Elementor Website Builder است. به وسیله این افزونه، قادر خواهید بود مدیریت ظاهری صفحات وب‌سایت را به طور کامل در دست بگیرید. صفحه ساز المنتور با قابلیت ویرایشگری لایو خود و داشتن افزونه‌های جانبی متعدد، توانسته به یکی از پرطرفدارترین صفحه سازها و افزونه های وردپرس تبدیل شود. این افزونه نیز مانند بسیاری از افزونه‌های وردپرس، در نسخه حرفه‌ای امکانات گسترده‌تری دارد ، اما نسخه رایگان آن نیز می‌تواند به راحتی بسیاری از نیازهای یک صفحه وب را پاسخگو باشد و لزوما نیاز به نصب نسخه پریمیوم نخواهید داشت.

نسخه رایگان المنتور از مخزن وردپرس قابل دانلود است. این نسخه این امکان را به شما می‌دهد که صفحات اصلی سایت خود را همانند تمامی افزونه‌های صفحه ساز توسعه دهید. اما اگر از امکانات و نحوه استایل قالب سایت وردپرسی خود رضایت ندارید و نیاز دارید که بخش‌های مهم قالب خود مانند، صفحه 404، صفحه محصولات، هدر و فوتر، آرشیو محصولات، آرشیو نوشته ها، صفحه جستجو، پاپ آپ و سایر موارد را شخصی سازی کنید باید نسخه حرفه ای این افزونه را خریداری کنید.

نصب و راه اندازی افزونه المنتور

برای نصب کردن نسخه رایگان این افزونه دو روش وجود دارد. در روش اول بایستی از طریق پیشخوان افزونه‌های وردپرس اقدام کنید و در روش دوم از طریق فایل دانلودی می‌توانید افزونه المنتور را نصب کنید. مراحل این دو روش به شرح زیر هستند:

روش اول ـ نصب از طریق پیشخوان وردپرس

در ابتدا از منو پیشخوان وردپرس گزینه افزونه‌ها را باز کرده و سپس روی گزینه افزودن کلیک کنید.

در قسمت جستجو مخزن افزونه‌های وردپرس عبارت Elementor page builder را جستجو و افزونه را نصب نمایید.

پس از نصب بایستی بر روی دکمه فعال کردن کلیک کنید تا افزونه برای شما به حالت فعال دربیاید.

روش دوم ـ دانلود افزونه از مخزن وردپرس

از آدرس https://wordpress.org/plugins/elementor/ افزونه المنتور را دانلود کنید.

وارد پیشخوان وردپرس وب سایت خود شوید. و از منو پیشخوان گزینه افزونه‌ها را باز کرده و سپس بر روی افزودن کلیک کنید.

در بالای صفحه دکمه بارگذاری افزونه را مشاهده می‌کنید، بر روی آن کلیک کنید.

دکمه Choose File را انتخاب کرده و فایل افزونه‌ی المنتور که دانلود کرده‌اید را انتخاب کنید.

روی دکمه نصب هم اکنون کلیک کنید تا افزونه برای شما نصب شود. پس از نصب افزونه دکمه فعال کردن را انتخاب کنید تا افزونه نصبی برای وب سایت شما فعال شود.

استفاده از این افزونه می‌تواند به زیبایی بصری و ظاهری وب سایت شما کمک زیادی کند و در روند توسعه سایت تاثیرگذار باشد پیشرفت این افزونه تا جایی بوده که می‌توان از آن به عنوان یکه‌تاز افزونه‌های صفحه سازی وردپرس یاد کرد. افزایش مهارت برای استفاده از این افزونه می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای را برایتان به همراه داشته باشد.

منبع: وبسایت هوشیار