تفاوت بین آکنه و آکنه تفاوت بین آکنه و آکنه

جوش و آکنه از شایع ترین مشکلات پوستی در افراد در هر سنی در نظر گرفته می شود. مهمترین زمان برای آکنه و آکنه، نوجوانی و بزرگسالی است. با این حال، گاهی اوقات ما شاهد ظهور آکنه و جوش در بزرگسالان هستیم.

بسیاری از مردم فکر می کنند که آکنه و آکنه به یک معنا هستند، اما باید بگویم که این دو بیماری پوستی متفاوت هستند. من فاطمه حبشی هستم و در این مقاله قصد دارم تفاوت بین آکنه و دهان و تفاوت بین این دو مشکل پوستی را معرفی کنم.

تفاوت بین آکنه و جوش چیست و چه تفاوتی بین آنها وجود دارد؟ نمایش

تفاوت بین آکنه و جوش چیست؟

بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که آکنه با آکنه تفاوت دارد و تفاوت این دو چیست؟ اساساً آکنه نوعی بیماری پوستی است در حالی که آکنه نشانه آکنه است.

این بدان معنی است که آکنه به خودی خود یک بیماری نیست، بلکه علامتی است که می تواند ناشی از سن، موقعیت جغرافیایی، حساسیت یا واکنش به آلرژن های مختلف باشد. اما آکنه بیماری است که می تواند پوست را درگیر کند و علائم پوستی در بیمار ایجاد کند که یکی از آنها می تواند جوش باشد.

به طور کلی، تفاوت بین آکنه کیستیک و آکنه را می توان با ویژگی های آکنه روی پوست مشخص کرد:

جوش های مشترک

جوش ها واکنش های آلرژیک هستند که با آکنه ارتباطی ندارند.

هنگامی که فولیکول پوست مسدود می شود یا منافذ آن به دلیل تجمع چربی و باکتری مسدود می شود، آکنه ایجاد می شود. تفاوت دیگر بین جوش و آکنه این است که آکنه اغلب در صورت، گردن، پشت، سینه و بازوها ایجاد می شود. آکنه یک مشکل جدی و تهدید کننده زندگی نیست، اما می تواند منجر به زخم شود.

این مطلب را نیز بخوانید: آموزش پارافین درمانی خانگی بدون دستگاه

با این حال، آکنه اغلب به زیر سطح پوست نفوذ می کند و به ضایعات التهابی تبدیل می شود که قرمز یا صورتی به نظر می رسد.اکثر افراد دچار آکنه در صورت می شوند، اما آکنه روی سینه، گردن، شانه ها و قسمت بالای پشت نیز مستعد آکنه هستند.

آکنه چیست؟

جوش های سرسخت، التهاب پوست، پوشاندن بیشتر قسمت های پوست و لایه برداری از علائم آکنه هستند. آکنه خطرناک نیست، اما زیبایی و لطافت پوست را تهدید می کند.

آکنه زمانی رخ می دهد که منافذ پوست با سبوم و سلول های مرده پوست مسدود می شود. همچنین آکنه می تواند به دلیل عدم رعایت بهداشت، وراثت، واکنش به داروها و بیماری های مختلف ایجاد شود.

تخمین زده می شود که حدود 30 درصد از جوانان از آکنه شدید رنج می برند و برای برخی افراد این مشکل ناشی از ژنتیک است و مدیریت آن بیش از حد است.

آکنه باعث التهاب پوست و شیوع بیشتر آکنه می شود. برخی از جوش ها بدتر از بقیه هستند و بیشتر جوش ها سر سیاه، سر سفید یا لکه های قرمز هستند.

دلایل ایجاد آکنه چیست؟

برای بسیاری از زنان، آکنه می تواند برای چندین دهه روی پوست باقی بماند. زمان اوج آکنه در زنان یک هفته قبل از قاعدگی است. این نوع آکنه ها نیازی به درمان ندارند و به مرور زمان از بین می روند. زنانی که از قرص های ضد بارداری استفاده می کنند بیشتر در معرض آکنه هستند.

در بزرگسالان، شروع ناگهانی آکنه ممکن است نشانه یک بیماری زمینه ای باشد که نیاز به مراقبت پزشکی دارد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) هشدار می دهد که استفاده از لوسیون های درمانی خاص، پاک کننده ها و سایر محصولات پوستی بدون نسخه می تواند باعث واکنش های جدی و مضر پوستی شود.

علت دقیق آکنه هنوز تایید نشده است، اما عوامل زیر ممکن است علت آکنه باشند.

هرگونه تغییر هورمونی به خصوص در دختران و زنان: مانند بلوغ، بارداری، یائسگی

همچنین بخوانید : اسید درمانی پوست و فواید باورنکردنی آن در درمان جوش و آکنه

لایه برداری غیر رسمی، دستکاری و کندن جنگل ها

شستشوی زیاد پوست و استفاده از مواد شوینده برای انواع پوست صورت مناسب نیست

فشار یا ضربه ناشی از مهره ها، کلاه ایمنی، بند کیف یا جواهراتی که پوست به آن واکنش نشان می دهد.

لوازم آرایشی مانند کرم های ضد آفتاب و لوسیون های الکلی یا محصولات بهداشتی با رایحه قوی

چه چیزی باعث آکنه می شود؟

همانطور که گفتیم، آکنه یک علامت پوستی است که می تواند در پاسخ به هرگونه تغییر آب و هوا یا آلرژی ظاهر شود. در زیر دلایل اصلی ضایعات را ارائه می کنم.

علل هورمونی آکنه

تغییرات در سطح هورمون در طول چرخه قاعدگی؛

مصرف داروهای ضد بارداری خوراکی؛

عدم تعادل هورمونی؛

اختلالات سیستم غدد درون ریز و غیره

علل غیر هورمونی آکنه

رژیم غذایی

کمبود ویتامین ها و مواد مغذی؛

فشار؛

ژنتیکی؛

بیماری های گوارشی؛

عدم رعایت بهداشت پوست؛

سیستم ایمنی ضعیف؛

برخی از مواردی که می تواند باعث ایجاد جوش در صورت شود عبارتند از:

تماس نامناسب لوازم آرایشی با پوست صورت؛

رفع موهای زائد صورت؛

استفاده از چندین محصول مراقبت از پوست؛

استفاده بیش از حد از محصولات ضد آفتاب؛

غذای غنی از روغن، قند و کربوهیدرات؛

باکتری های موجود در تلفن های همراه؛

استفاده از بالش آلوده؛

این را هم باید بگویم که اگر در حال حاضر از داروهای آکنه و درمان های خانگی استفاده می کنید و همچنان این عارضه را دارید، بهتر است قبل از بدتر شدن وضعیت پوست خود به پزشک مراجعه کنید. زیرا یکی از دلایل ظاهر شدن جوش ها عدم رسیدگی به موقع به وضعیت پوست است که منجر به ظهور بیشتر جوش ها و عفونت قسمت بیشتری از پوست صورت می شود.

آکنه و روش های درمان آکنه

با دانستن تفاوت بین آکنه و جوش به این نتیجه رسیده ایم که برای از بین بردن آکنه صورت خود باید آکنه را درمان کنید. برای درمان آکنه باید مهم ترین علت بیماری را تشخیص داد. هرکسی می تواند با مراجعه به متخصص پوست از جزئیات و علل آکنه مطلع شود. البته تاکنون درمان ها و درمان های خانگی مختلفی برای از بین بردن آکنه و جوش معرفی شده است.

همچنین بخوانید : عوارض و عوارض رنگ آمیزی در برخی افراد

یکی از دلایل آکنه و جوش کم خوابی است. حتما شنیده اید که داشتن پوست خوب و سالم مهم است. شما باید حداقل 7 ساعت در شب بخوابید، اما چرا؟ کورتیزول یک هورمون استرس است که در هوشیاری بدن نقش دارد. این هورمون در خواب شبانه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. اگر تا دیر وقت بیدار بمانید و چرخه خواب شما را مختل کند. سطح کورتیزول شما بالا خواهد بود. در ترشح سبوم در پوست اختلال ایجاد می کند و باعث ایجاد جوش و آکنه می شود.

مقابله با عوامل اساسی دیگر مانند ژنتیک، رژیم غذایی، اضطراب، تغییرات هورمونی و عفونت ها نیز بر درمان آکنه تأثیر می گذارد.

اصولاً نیش حشرات به عمق پوست نفوذ می کند و باعث آسیب می شود و اگر بیمار درمان را به تعویق بیندازد آسیب شدید خواهد بود. آکنه معمولا به سه سطح خفیف، متوسط ​​و شدید تقسیم می شود که نیاز به درمان های متفاوتی دارد. همانطور که اشاره کردیم، دستکاری صورت التهاب و علائم را بدتر می کند.

روش های زیر در پیشگیری و کمک به درمان جوش و آکنه موثر است:

اطمینان حاصل کنید که روبالشی های خود را حداقل یک بار در هفته بشویید.

همیشه سلامت پوست خود را در اولویت قرار دهید

رژیم غذایی متعادل داشته باشید (غذاهای حاوی آنتی اکسیدان، آهن و روی بخورید)

حداقل 8 ساعت در شبانه روز بخوابید

استرس و تنش را در زندگی خود به حداقل برسانید

از مالیدن، خراشیدن و دست زدن به آکنه خودداری کنید.

برای مدت طولانی روی صورت خود آرایش نکنید

نوشیدن مقدار زیادی آب

حداقل هفته ای یکبار از اسکراب های ملایم استفاده کنید

مصرف لبنیات را کاهش دهید

تمرینات را به طور منظم انجام دهید


آکنه چه تفاوتی با آکنه دارد و چه تفاوتی دارد؟